19 de nov. 2008

Never ending "torii", lala la lala la lala la...

Avui va de pel-licules!
Pel mati he anat a Fushimi Inari, un temple que com tots els santuaris dedicats als esperits d'Inari, esta ple d'estatuetes de guineus, que son els seus missatgers. I com no, de torii!
Jo m'esperava un sender mes o menys llarg... pero no tant!
Una montanya amb senders que es creuen i passen per diferents temples...
Quan ja feia estona que caminava ha comencat a fer vent i per tant mes fred. I m'ha vingut un flaix... M'he recordat del Fuyu de "La historia interminable".
En Fuyu es el drac blanc i pelut que va volant. I "fuyu", en japones vol dir hivern. Aixi que suposo que ha estat una mica veure escultures de dracs, el vent i una mica de tot que em deu haver fet venir aquesta imatge al cap.
Pero el que passa es que he tingut la canconeta de la peli enganxada tot el dia, i canviant l'story per "torii"...
Perque no s'acabaven mai!!
Entre els molts templets he trobat un dedicat a Benten. Ho he reconegut per la pica amb una mena de coladors a dintre. I m'he recordat del que vaig veure a Kamakura fa quatre anys. Es diu que si rentes diners en aquesta aigua (pica, font, el que sigui) i el deixes assecar de forma natural, aquests diners et tornaran multiplicats.
Ara... No diuen quan ni per quant, aixi que si es per zero... cagada la hemos!
XDDDD
Jo, per si les flies, he rentat el que portava a la butxaca en aquell moment. Una moneda de 500 iens i un parell de 10 iens...
Per la tarda he anat al Toei Eiga Mura. Una mena de parc tematic de la Toei, amb alguns estudis de gravacio i exteriors que s'han fet servir per pelis d'epoca (chanbara), serie B (tokusatsu), els vestits i vehicles de series com els Power Ranger...
Tot es una mica rudimentari... Hi ha una mena de bassal, que diuen que es la zona d'efectes especials... De cop i volta vaporitzen aigua i surt un cap de tiranosaure, godzila, monstre per l'estil i s'esta una estona treient aigua per la boca...
Patetic...
Un espectacle de ninges... No tinc paraules...
No cal dir que m'ha decebut bastant...
Al contrari del temple del "Never ending torii"
I per acabar, una peli de debo, o potser seria un dorama...
Quan passava per davant de l'entrada de Pontocho, gairebe em menjo un tio amb una camera de filmar, i no era un turista, no!
Era de cinema, i al costat el director, amb cadira i tot, i els assistents al voltant.
Dos tios mes a l'altra banda de carrer amb els focus i una parella que serien els actors. No tinc ni idea de qui son...
Llavors sento un "Katto! Okee desu!", que seria com el "talleu! es bona!" del Polonia... I pim-pam, en un moment ho han tingut tot desat!
Aquest ha estat el moment de cine autentic d'avui.